2573 بازدید ۱۸ آبان ۱۳۹۸

زمانبندی پروژه به چه شکلی انجام می‌گیرد؟

زمانبندی پروژه به چه شکلی انجام می‌گیرد؟

زمانبندی پروژه به چه شکلی انجام می‌گیرد؟

 

زمانبندی پروژه به منظور آگاهی لحظه ای از اینکه الان باید در چه قسمتی از کار باشیم، برای کارهای عمرانی ضروری است. درصورتی که برنامه زمانبندی رعایت نشود، مسئول انجام پروژه در اغلب موارد مجبور به پرداخت خسارت خواهد بود. زمانبندی پروژه اغلب با استفاده از نرم افزارهایی مانند MSP انجام می شود.

 

زمانبندی پروژه به چه شکلی انجام می گیرد؟

برنامه زمانبندی برای پروژه های عمرانی جهت مشخص شدن مراحل کار و زمان مورد نیاز برای هر مرحله انجام می گیرد. کار زمانبندی پروژه با گفتگو و مشاوره بین تیم زمانبندی و مسئولین پروژه آغاز می شود تا دو طرف از سیر مراحل انجام کار، آگاه شوند. در این جلسه، پروژه به صورت کلی بررسی شده و تیم زمانبندی برای نوشتن زمانبندی تفضیلی آماده می شود. مسیر بحرانی پروژه با ساختار شکست ترسیم شده و زمانبندی ساختمان به صورت کلان مشخص می شود. نمودار گانت برای زمانبندی پروژه ترسیم و در اختیار مدیران پروژه قرار می گیرد.

برنامه زمانبندی

وجود برنامه زمانبندی باعث می شود تا از به وجود آمدن فعالیت های بحرانی در پروژه کاسته شود. در زمانبندی پروژه برای کارهای عمرانی تقویم کاری تعریف می شود، تا مشخص شود چه کارهایی باید انجام شود و اولویت هر کار چگونه است. تعریف تقویم فصلی کمک می کند تا مشخص شود در هر فصل پروژه باید چقدر پیشرفت کند و کارها به چه نحوی باید پیش برود. در زمانبندی ساختمان تعریف تقویم کارگاهی نیز مهم است و باعث تسریع کار های کارگاهی و نظم پروژه می شود. تعریف تقویم های کاری برای هر فعالیتی کمک می کند تا تعریف راندمان کاری به خوبی صورت گیرد و راندمان انجام پروژه افزایش یابد.

 

چرا زمانبندی پروژه مهم است؟

برنامه زمانبندی با نرم افزار پیشرفته MSP یا همان Microsoft Project Management انجام می گیرد. نرم افزار مدیریت پروژه ماکروسافت به رسم نمودار شبکه ای بر اساس زمانبندی پروژه کمک می کند و باعث دقت بیشتر کارها می شود. تعیین وزن فیزیکی در زمانبندی ساختمان کار مهمی است که با امکانات موجود در نرم افزار MSP برای مسئولین پروژه انجام می شود. وزن ریالی پروژه نیز باید مشخص شود و تعیین شود که برای هر مرحله کار چقدر هزینه لازم است. بعد از مشخص شدن وزن ریالی برای هر مرحله پروژه، اعتبار ریالی به آن تخصیص می یابد.

زمانبندی پروژه

در زمانبندی پروژه باید منابعی مانند ماشین الات نیز لحاظ شده و تخصیص داده شود. باید ماشین آلاتی که برای انجام پروژه نیاز است مشخص شود و مقدار استفاده از هر کدام و نحوه اجاره یا خرید آن در برنامه زمانبندی تعیین گردد. نیروی انسانی مورد نیاز نیز یکی از عوامل مهمی است که تخصیص آن در زمانبندی پروژه مورد توجه قرار می گیرد. حقوق مورد نیاز نیروی انسانی و زمان پرداخت آن باید در زمانبندی ساختمان به صورت نمودار ارائه شود.

تخصیص مصالح به عنوان منابع مورد نیاز در زمانبندی پروژه انجام می گیرد. انواع مختلف مصالح ساختمانی در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه زمانبندی مشخص می کند در هر مرحله چه مقدار مصالح از چه نوعی مورد نیاز خواهد بود. طی عملیات Leveling روی منابع انسانی، ماشین آلات و مصالح مشخص می شود که این منابع چگونه تخصیص یابند تا استفاده بهینه از آن ها انجام گیرد و هزینه اضافی روی پروژه تحمیل نگردد.

 

زمانبندی پروژه عاملی برای پیشرفت در کارها

در زمانبندی ساختمان جداول منبع های مورد نیاز در پروژه شامل منابع انسانی، مصالح و ماشین آلات برای هر ماه استخراج می شود. این کار به پیشرفت برنامه ریزی شده پروژه کمک می کند. به همراه جداول نمودار های مربوطه نیز به کارفرمایان ارائه می شود که به فهم بهتر و تصویری موضوع کمک می کنند. استفاده از برنامه ام اس پی یا پریماورا در زمانبندی پروژه به استخراج جداول منابع مالی مورد انتظار برای انجام پروژه کمک می کند و کار ها را دقیق تر می نماید.

برنامه زمانبندی پروژه

برنامه زمانبندی، منابع ریالی مورد نیاز پروژه را به صورت ماهانه و تجمعی در جداول و نمودار های ارائه می کند. این نمودار ها به صورت Cash Flow می باشند و مدیران پروژه را برای تخصیص ریالی پروژه آماده می کنند. در زمانبندی پروژه جدول کارهای عمده مانند خاک برداری، خاک ریزی، آرماتور بندی، قالب بندی، بتن ریزی و … استخراج شده و به صورت ماهانه و تجمعی به مسئولین پروژه ارائه می شود و به پیشرفت کارها کمک می کند.

در زمانبندی ساختمان، جدولی استخراج می شود که مشخص می کند در هر مرحله چقدر پیشرفت فیزیکی کار عمرانی انجام شده است. پیشرفت فیزیکی ریالی پروژه در جدولی ارائه می شود تا مشخص شود در مقابل هزینه مالی انجام شده پیشرفت فیزیکی چقدر بوده است. جدول پیشرفت وزنی پروژه مشخص می کند مقدار پیشرفت پروژه نسبت به کل آن چقدر بوده است. این جداول به تفکیک هر ماه و به صورت تجمعی به همراه نمودار ترسیم شده در اختیار کارفرما قرار می گیرد.

 

سفارش زمانبندی پروژه برای کارهای عمرانی

برنامه زمانبندی توسط تیم زمانبندی صفحه بندی می شود و فهرست جداول و نمودار ها در ابتدای آن قرار می گیرد. نمودار ها و جداول زمانبندی پروژه را به صورت مرحله به مرحله و پشت سر هم در اختیار شما قرار می دهند و شما با مطالعه زمانبندی ساختمان در هر لحظه در جریان کارهای انجام شده و کارهایی که قرار است انجام شود قرار می گیرید و می توانید تیم عمرانی خود را به خوبی مدیریت کنید. در مرحله بعد تیم زمانبندی برای تصویب زمانبندی پروژه اقدام می کند و به دفاع از برنامه زمانبندی ارائه شده می پردازد و دلایل لازم برای قانع کردن افراد تصویب کننده را ارائه می دهد.

پروژه زمانبندی

زمانبندی پروژه برای کارهای عمرانی مانند خط قطار شهری، ایستگاه های مترو، توسعه خط مترو، اجرای محوطه سازی خط تولید و تعمیر کشتی، اجرای تونل انتقال آب، عملیات احداث سد، عملیات احداث ساختمان، راه سازی و … توسط تیم زمانبندی انجام شده است و این تیم با تجربه می تواند انواع زمانبندی ساختمان برای پروژه های شما انجام دهد.

زمانبندی پروژه برای پروژه های عمرانی توسط شرکت زمانبندی انجام می شود برای سفارش برنامه زمانبندی می توانید، به سایت zamanbandy.com مراجعه کنید و از کارهای مختلف انجام شده توسط تیم زمان بندی و کنترل پروژه اطلاع پیدا کنید و یا از طریق ایمیل saeedka57@yahoo.com با ما تماس حاصل کنید. با استفاده از شماره تلفن ۴۴۱۰۰۳۳۴-۰۲۱ می توانید از هزینه زمانبندی پروژه اطلاع پیدا کنید و از طریق شماره همراه ۰۹۱۲۲۶۵۴۷۳۶ برای گرفتن مشاوره در زمانبندی ساختمان خود اقدام کنید. تیم ما همیشه آماده کمک به انجام کارهای عمرانی شما است.

 

https://www.isna.ir/news/98072115722/


دسته بندی: برنامه زمانبندی , کنترل پروژه

کلمات کلیدی: , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *