2418 بازدید ۲ آذر ۱۳۹۸

پروژه زمانبندی و کنترل پروژه چیست؟

پروژه زمانبندی و کنترل پروژه چیست؟

پروژه زمانبندی و کنترل پروژه چیست؟

برای این که در یک پروژه به نتایج دقیق و درست برسید نیاز است که زمانبندی پروژه را مد نظر قرار دهیم. زمانبندی پروژه یعنی این که به مدیریت و کنترل کارهایی که قرار است به ترتیب و در زمان خودشان انجام گیرد تا یک پروژه به موفقیت دست یابد گفته می شود. برنامه ریزی برای زمانبندی پروژه از اهیمت زیادی برخوردار بوده و به تخصص و مهارت حرفه ای نیازمند می باشد.

 

زمانبندی پروژه مکانیسمی برای برقراری ارتباط بین کارهایی است که باید انجام شود و مشخص می کند که منابع سازمانی برای تکمیل آن کارها در چه بازه زمانی اختصاص خواهد یافت.

 بنابر اعلام زمانبندی،  برنامه زمانبندی پروژه کلیه کارهای لازم برای تحویل به موقع پروژه را جمع آوری می کند. در واقع می توان گفت که می توان از این طریق به کنترل پروژه اقدام کرد.

یک پروژه از بسیاری از کارهای مرتبط به هم تشکیل شده است، و به هر کار شروع و پایان (یا موعد مقرر) داده می شود، بنابراین با زمانبندی پروژه به صورت درست می تواند به موقع پروژه مورد نظر به اتمام برسد. به همین دلیل، افراد برنامه های مختلفی دارند و برای برنامه ریزی موفقیت آمیز در آن کارها، باید تاریخ و میزان دسترسی و تعطیلات یا مرخصی آنها مستند شود. عملکرد موفق یک پروژه به برنامه ریزی مناسب بستگی دارد.

 

کنترل پروژه

تعاریف زیادی در مورد کنترل پروژه وجود دارد که در صنایع و در حقیقت، شرکت های درون صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. کنترل پروژه ها یک عملکرد حرفه ای است که به طور گسترده ای به عنوان مجموعه ای از مهارت های تخصصی شناخته می شود. کنترل پروژه عملکردی است که برای دستیابی یک پروژه به نتیجه درست و پیش بینی شده منتهی می شود.

در حالی که در گذشته افراد ممکن است تقویم هایی را روی یک دیوار مشترک در اتاقی نصب می کردند یا اقدام به اشتراک گذاری صفحات گسترده می کردند اما امروزه بیشتر تیم ها از ابزارهای برنامه ریزی و کنترل پروژه برای زمانبندی پروژه به صورت آنلاین استفاده می کنند. به طور معمول، برنامه ریزی پروژه فقط یکی از ویژگی های یک نرم افزار بزرگتر مدیریت پروژه است.

 

نحوه برنامه ریزی برای زمانبندی پروژه

قبل از اینکه عمیق تر به برنامه ریزی زمانبندی پروژه بپردازیم، بیایید اصول برنامه ریزی پروژه را مرور کنیم. برنامه ریزی پروژه در مرحله زمانبندی پروژه اتفاق می افتد. برای شروع باید از خود سه سوال بپرسید:

۱. چه کاری باید انجام شود؟

۲. چه زمانی انجام خواهد شد؟

۳. چه کسی این کار را انجام می دهد؟

پس از پاسخ به این سؤالات، می توانید شروع به برنامه ریزی تاریخ، فعالیتها، تنظیم مدت زمان، نقاط عطف و منابع کنید. موارد زیر مراحل لازم برای تهیه یک پروژه است:

 

فعالیت ها را تعریف کنید

فعالیتهایی که باید در برنامه ریزی پروژه زمانبندی انجام دهید چیست؟ و آن را به بخش ها وظایف مختلف تقسیم کنید.

 

تخمین ها را انجام دهید

اکنون که فعالیت های خود را تعریف کرده و به وظایف مختلف تقسیم شده اند.، در مرحله بعد باید زمان خود را برای انجام آنها مشخص کنید. این یک بخش اساسی از کار زمانبندی پروژه به منظور محاسبه صحیح و اصولی است.

 

وابستگی ها را تعیین کنید

کارها به صورت جدا جدا انجام نخواهند شد بلکه غالباً یکی از آنها تا زمان اتمام دیگری شروع نمی شود. به این موضوع یک وابستگی کارها گفته می شود و برنامه شما باید این وظایف مرتبط را منعکس کند. یکی از راه های انجام این کار این است که کمی زمانبندی پروژه را در برنامه خود قرار دهید تا این وظایف مرتبط را بتوانید در کنار یکدیگر جای دهید.

 

اختصاص منابع

آخرین مرحله برای نهایی کردن برنامه زمان بندی شده شما این است که تصمیم بگیرید که برای انجام به موقع آن کارها به چه منابعی نیاز دارید. شما می خواهید تیمی را جمع کنید و زمان آنها نیز دقیقاً مانند کارها باید برنامه ریزی شود.

شما نیاز نیست نگران این موارد باشید یکی از سایت های آنلاینی که می تواند زمانبندی پروژه را برای شما تنظیم کند و دارای پروژه زمانبندی های مختلفی هم هست سایت زمانبندی پروژه می باشد شما با مراجعه به سایت زمانبندی به آدرس https://zamanbandy.com/shop می توانید نمونه کارهای مختلف شامل  نمونه پروژه زمانبندی، نمونه کنترل پروژه، نمونه CPM، نمونه گانت چارت، نمونه نمودار پیشرفت، نمونه گزارش روزانه، نمونه گزارش هفتگی، نمونه گزارش ماهیانه، نمونه گزارش ادواری، نمونه فرمهای خام، گزارش تأخیرات مجاز، نمونه لایحه تأخیرات، نمونه برنامه زمانبندی پروژه‌های عمرانی، نحوه کنترل پروژه، نمونه کار و … را مشاهده نمایید. جهت ارتباط با سایت می توانید از آدرس ایمیل saeedka۵۷@yahoo.com یا شماره تلفن های ۴۴۱۰۰۳۳۴-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۲۶۵۴۷۳۶ استفاده کنید. کارشناسان متخصص سایت زمانبندی آماده ارائه خدمات مشاوره ای به صورت کاملا ً تخصصی به شما هستند.

 

چرا باید به سایت زمانبندی پروژه اطمینان کنیم؟

همان طور سایت زمانبندی پروژه  که می دانید ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی نمادی است که هویت صاحب سایت و محل دفتر و شرکت وی را مشخص می کند. این سایت نیز دارای ای نماد بوده که در انتهای سایت قرار گرفته است. برای دریافت مشخصات و آدرس محل دفتر و همچنین شماره تماس ها بر روی لگو ای نماد در سایت ما کلیک کنید.

همچنین از دیگر مواردی که می تواند در جلب اعتماد شما موثر باشد این است که این سایت از بانک هایی چون ملت دارای درگاه پرداخت آنلاین است. چون که وقتی سایتی موفق می شود از بانک درگاه پرداخت آنلاین دریافت کند یعنی این که مدارک شناسایی معتبر و اسناد معتبر کسب و کار اینترنتی را به بانک ارائه داده و تضمین های لازم را به بانک داده است. و از آنجایی که این سایت نیز دارای این امکانات می باشد بنابر این شما با خیال راحت می توانید محصولات مورد نظر را از سایت خریداری نمایید. به جرات می توان گفت این سایت یکی از بهترین سایت ها در زمینه دریافت پروژه زمانبندی می باشد.

 

https://www.isna.ir/news/98081911862/

 


دسته بندی: برنامه زمانبندی , کنترل پروژه , نمونه کار انجام شده

کلمات کلیدی: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *